• Je kunt het contactformulier invullen waarna wij je benaderen voor het maken van een afspraak;

• Het is ook mogelijk om door een lid van onze vereniging te worden geïntroduceerd. In dat geval brengt dit lid het bestuur minimaal een week van tevoren op de hoogte. Wij nemen dan contact met jou op om je uit te nodigen voor een kennismaking tijdens een verenigingsavond.

Op die avond willen we je zoveel mogelijk laten zien. Ook zullen we proberen alle vragen die je hebt over onze sport en onze vereniging te beantwoorden. Je kunt op die avond een indruk krijgen van de schietsport, onze vereniging, de leden en de accommodatie. Let op: Wij kunnen slechts 2 introducees per verenigingsavond begeleiden.

Je mag – na het lezen, invullen en ondertekenen van een introductieformulier – onder begeleiding van een daartoe door het bestuur aangewezen persoon de schietbaan bezoeken. In verband met de veiligheid moet je de instructies van die begeleider altijd en zonder enige uitzondering opvolgen. De instructies zijn in het Nederlands. Kom je kennismaken en wil je de schietsport later beoefenen? Dan is het noodzakelijk dat je de Nederlandse taal goed machtig bent.

We begrijpen maar al te goed dat het vrijwel onmogelijk is om in één avond te beslissen of de schietsport ook jouw sport kan worden. Geen nood, we bieden je de mogelijkheid om tot drie keer toe op onze verenigingsavond te komen ‘proeven’. Besluit je om de schietsport werkelijk bij de SV Voordorp te gaan beoefenen? Dan kun je de procedure voor aanvraag van het lidmaatschap volgen en een aanvraag senior aspirant (18 jaar of ouder) of junior aspirant (14 tot 18 jaar) indienen.

Het introductieschieten kost bij SV Voordorp €25,-. Hiervoor mag je drie avonden komen. Er worden dan een doosje .22 munitie (50 patronen) en een wapen ter beschikking gesteld. Ook krijg je een drankje en uiteraard begeleiding op de schietbaan tijdens de schietoefening.

Binnen de Schietsportvereniging Voordorp worden de schietoefeningen uitsluitend gedaan op kartonnen schietkaarten met daarop een cirkelvormig doel, het visueel genaamd. De grootte van de schietkaart en het visueel zijn afhankelijk van het wapen waarmee en de afstand waarop je de schietoefening doet. Het hoogst bereikbare is natuurlijk het hart van het visueel: zo’n treffer is goed voor 10 punten.